Op zoek naar ECHTE Kerst-markt.

• Ina van Dijk

Hallo allemaal,

Ook ik ben al in gedachten met Kerst bezig,hoor!

Ik wil graag samen met mijn zus naar een echte kerstmarkt! Het liefst in Duitsland,vanwege het sfeertje.

We zijn een paar keer in Bremen geweest. Das leuk,maar de Markt, met de kerstkramen zeg maar,was niet zo groot. Een half uurtje en daarna moest je de winkels in.

Grotten van Valkenburg zijn we 2 jaar geleden geweest,ook erg leuk! Vreselijk gezellig!!!

Nu mijn vraag: Waar moeten we naar toe, als we een grote Kerstmarkt willen bezoeken? Met veeeeel kramen buiten zeg maar!

Alvast heel erg bedankt!!!!

Groetjes!!!

Ina.

• chantal

jullie kunnen naar oldenburg gaan, daar is ook een kerst markt. we gaan er zelf met school heen *we moeten het zelf organiseren* dus we zijn er al een tijdje mee bezig. ik weet niet waar je vandaan komt, maar vanuit groningen is er een rechtstreekse verbinding met oldenburg. een retourtje kost 19 euro, dus dat is te doen. als je vragen hebt hoor ik het wel.

Chantal

• janus

http://www.kerstmarktdordrecht.nl/

moet ook heel mooi zijn,zelf ben ik er nog niet geweest!

• Ina van Dijk

Chantal en Janus:

bedankt voor jullie reakties, Oldenburg is heel goed te doen wij wonen dichtbij Groningen.

Toch hoop ik op meer reakties ‘uit eigen ervaring’ zeg maar, het gaat ons om het feit dat er vooral VEEL stalletjes buiten zijn, en niet dat het gewoon Kerstwinkelen wordt in de winkels!

Groetjes!

Ina.

• chantal

in oldenburg zijn veel kraampjes, buiten

• inky

Wij zijn al een paar jaar in Dordmund en Essen geweest met veel plezier. Er zijn veel kramen en in Dordmund is altijd een hele grote kerstboom. Je kunt beide plaatsen in één dag bezoeken want met de trein reis je ongeveer tien minuten en bij beide plaatsen is de weihnachsmarkt zeer dichtbij het station.

Voor een impressie kijk op:http://www.weihnachtsmarkt-dortmund.de/

Groetjes inky

• ina

Hallo Ina

Gek om iemand te groeten met de zelfde naam, Wij zijn al meerdere keren naar Duitsland geweest naar een kerstmarkt.Vorig jaar zijn we in Dusseldorf geweest, was erg leuk. Maar wij vinden Keulen het leukst. We zijn er al 3 keer geweest, en gaan nu voor de vierde keer. Wij gingen altijd naar de Neu markt, daar zijn veel stalletjes en het is omheind met dennebomen, erg leuk! Er zijn in Keulen wel 5 kerstmarkten, je kunt je hart er ophalen.Als je meer wilt weten, moet je me maar mailen. Ik heb nog wel wat tips.

groetjes Ina

• Ina van Dijk

Beste iedereen!

Geweldig bedankt voor al jullie reakties! Zo te lezen zal het inderdaad Keulen of Dusseldorf worden! Wel een eindje tuffen,wat we wonen in Groningen!

Maar goed, Valkenburg was ook te doen op 1 dag!

Erg bedankt enne….. Fijne Kerst-voorbereidingen en -dagen gewenst!

Groet!!!

Ina.

• Ger@rd

Dusseldorf raadt ik je af!!!!!!

Ben er vorig jaar geweest en de sfeer was heel ver te zoeken. Allemaal van het zelfde, onaardige mensen en die spullen die ze verkochten hadden niet zo veel met kerst te maken. Het leukste was de schaatsbaan, maar om daar voor naar Dusseldorf te gaan. Ook zaten de straten vol met zwervers die extra zielig deden om wat geld bij elkaar te krijgen (natuurlijk met een pot bier onder hun jas).

• Ina van Dijk

Ger@rd,

Heel erg bedankt voor deze anit-tip,zal ik maar zeggen. Hier heb ik (en de andere ge-interesseerden) wat aan!

Goed bruikbaar!

Dank je wel!!!

Ina.