Eenzame Kerst 2009

• G.Teuwissen

Marc

Je bent van harte welkom om met ons Kerst te vieren, 1e Kerstdag gaan we brunchen in de kerk en daarna nog een bescheiden maaltijd thuis en 2e Kerstdag een wat uitgebreider maaltijd.

Wij zijn begin 50 en wonen in Utrecht.

E-mail adres opwegnaar@msn.com

• wana

wat lief.

• Louise Vink

Dat is nou de kerstgedachte!

• hanny

Zelf heb ik altijd een hekel gehad aan het nummertje verplicht naar ouders en/of grootouders moeten.

Dat heb ik dus ook op mijn trouwdag afgeschaft.

Wij vieren kerst en jaarwisseling altijd thuis met ons eigen gezin.

Rond sinterklaas vraag ik al onze alleenstaande vrienden, kennissen en collega's om een van de kerstdagen en/of de jaarwisseling bij ons door te brengen.

Meestal wordt dat een heel gezellige boel.

• Muze

Wees blij dat het maar een keertje zo is. En dat je familie hebt. Ik ben een jonge vrouw van 34 en kerst is voor mij al ruim tien jaar een eenzame bedoening. Door omstandigheden (mishandeling, etc) heb ik al jaren geen contact meer met mijn familie en sociale contacten zijn wegens ernstige psychische problemen ook altijd dun gezaaid. Ieder jaar weer wring ik me in allerlei bochten, de ene keer probeer ik het ‘voor me zelf gezellig te maken’ of iets te regelen of het idd maar te negeren. Maar dat ben ik zat! Ik ben het beu. Zo eens een keer deze dagen alleen door moeten brengen….Dat is niks! Elk jaar met kerstmis weer alleen, en ook alle andere dagen van het jaar…dan mag je klagen! Of boos zijn en verdrietig! En ik ben het inmiddels zo zat de schijn op te houden! Al die goedbedoelde raad van mensen aanhoren. Ik weet het goed gemaakt; de komende tien jaar zit jij alleen met kerst en oud en nieuw, en als die tien jaar om zijn; dan ben ik bereid naar je advies te luisteren. Maar op een gegeven moment houdt het gewoon op….dan wil je het niet eens meer proberen en dan overweeg je……mss wordt dit wel de allerlaatste eenzame kerst….

• wilma

Dat is nou nog eens liefdevol Hanny en ook de Fam. Teeuwissen hebben het hart op de

juiste plek! Ook dit jaar zitten weer duizenden mensen alleen met de feestdagen en ik snap

best dat je zelf ook allerlei acties kunt ondernemen en nieuwe vrienden kunt maken en weet ik

wat meer maar het simpele feit dat een ander jou ook eens uitnodigt…… dat zou voor

heel wat singles/alleenstaanden heel veel betekenen!

• Anna

:S

zocht een smiley die verlegen is….

is er nog meer plaats in de herberg om kerst te vieren?

groetjes Anna

• Anna

Hallo Muze;

Je bent welkom.

Ik begrijp je gevoelens en zoals het nu staat ben ik ook nog steeds alleen met kerst en ook met oud en nieuw.

Misschien kom je ook uit het noorden van het land?

Groetjes Anna