wat als je alleen bent met de kerst?

  • wanhopig

    hallo

    ik zit een beetje met mijn handen in mijn haar. door omstandigheden ben ik dit jaar voor het eerst alleen met kerst. ik heb echt niemand naar wie ik toe kan gaan. heeft iemand tips voor mij, want na een eenzame sinterklaas zie ik een eenzame kerst echt niet zitten. (eenmalig vrijwilligerswerk bijvoorbeeld)

    echt alles is welkom

  • maddie

    Beste Wanhopige,

    Misschien handig op even je leeftijd en je woonplaats te vermelden, je hobby's.Ik kan me niet voorstellen dat je alleen moet zijn met deze kerst.

    kijk even op www.date.startpagina.nl daar staan ook allerlei aktiviteiten.( bij vrienden).\Maak een hyves aan en doe een oproep. Als je dit niet kunt, wil ik er wel eentje voor je maken. Dan ben je misschien niet alleen deze kerst niet alleen maar heb je met oud en nieuw , pasen, pinksteren ook mensen om je heen.

    Veel succes, en ik hoor het als je hulp nodig hebt.

    Warme kerstgroet Maddie

  • C.

    Hallo wanhopig,

    ik kan je niet meer tips geven dan Maddy al heeft gedaan, maar ik hoop dat het lukt om de kerstdagen met iemand door te brengen. Niemand zou alleen moeten zijn met die dagen.

    Groetjes, C.

  • DOVANI

    Deel je dagen een beetje in, dan is kerst voorbij vóór je het weet! Offeh, gooi het eens over een heel andere boeg; maak een zgn. ‘kerstmeetingpoint’ in je buurt.Hang een groot opvallend bord aan een lantaarnpaal met daarop de mededeling dat je ‘medio kerst, op 25-12-2008 om 15u. daar staat te wachten en dat mede- eenzamen welkom zijn voor een hapje en een borrel.’

    Succes verzekerd!!! Je zult zien dat je niet de enige bent!

    Of organiseer een ‘singles-Bingo avond’ …ook heel leuk.De prijsjes haal je overal en nergens want ach, gut, maakt het uit…het is de gezelligheid die telt!

    Een hele goeie is het ouwerwetse wandelen met de hond.Loop je de kerstdagen een extra rondje, en neem je een megafoon mee.Schreeuw het uit, luid en duidelijk…dat je er GVD helemaal genoeg van hebt, dat dit maar een k**wereld is en waar heb je het aan verdiend …enz enz enz.Geen idee of dat helpt maar dan ben je het maar kwijt.

    Doen hoor!

  • kit

    ik zou zeggen, ga jezelf verwennen. koop lekkere dingetjes, waar je gek op bent, maar niet zo snel zou kopen en maak er een mooi opgemaakt bordje van en schenk je lievelings drankje in. koop een goed boek, kaarsjes aan, muziek aan en genieten van de rust en de vrijheid om te kunnen doen en laten wat je wilt. al wil je de hele dag in pyama blijven zitten, gewoon doen het zijn jouw dagen!

    heb ik ook een paar keer gedaan en moet eerlijk zeggen, is mij prima bevallen.

    al die poespas word je opgedrongen door de commercie en word je aangepraat.

  • DOVANI

    Vind ik ook, en er zijn genoeg andere eenzame zielen rond kerst ook, maar ook die eenzaamheid word zo opgelegd en opgeklopt.

    Het foutste wat je kunt doen is zelfmedelijden hebben en wegkruipen.Nee, JIJ mag er ook zijn!

    Zoek dus iets te doen en treed naar buiten, dat is mijn goeie raad.Laat je niet opjutten door allerlei negatieve vibraties maar wees blij dat je LEEFT.

    Pas dan zul je voldoening vinden in het naar eigen inzicht invullen van die o zo lege kerstdagen.Anderen komen het je niet brengen, maar worden wel afgeschrokken door een negatieve houding.

    Doe eens wat geks, breng een zelfgemaakte appeltaart naar een verzorgingshuis, nou en of het daar gewaardeerd word! Let maar op!!!

  • kit

    en wanhopig ben je er al uit wat je gaat doen of wat je juist niet gaat doen?? ben ik eigenlijk wel benieuwd naar

  • wanhopig

    nou, allemaal bedankt voor jullie reacties.

    als het goed is krijg ik morgen een hondje. samen met het hondje ga ik 1 dag lekker naar het strand, en de andere kerstdag naar het bos. daarna thuis lekker onderuit zakken in een bubbelbad, en daarna lekker in een joggingbroek een goed boek lezen. misschien ga ik ook nog een dvd kijken, maar in ieder geval de hele dag lekker de radio aan en genieten van heerlijke muziek. en dat van die appeltaart naar een bejaardenhuis cq verzorgingshuis ga ik ook zeker doen.

    bedankt allemaal

  • DOVANI

    Goed om te lezen…en wat het is, als er niemand is moet je jezelf aan de haren omhoog trekken!

    En zelfgebakken taart word altijd verwelkomd! Wie goed doet, goed ontmoet!

    Ik combineer het aangename altijd met het zakelijke; laptoppie mee, zo kan ik altijd nog wat verzekeringen proberen te slijten.Weinig mensen die dan ‘nee’ verkopen op zo een moment, en als er een schaap over de dam is,weetjewel.

    Afijn, het is en blijft lucratieve handel.

  • kit

    fijn om te horen dat je niet bij de pakken neer gaat zitten. let maar op, je krijgt een fantastische kerst.

    straks wil je niet anders meer;-)

    heel fijne dagen en laat eens hoe het gegaan is.