Eigenlijk kunnen we ook de kerst sweer de heel jaar door hebben,en we kunnen het net zo gezelig hebben,we moeten de heele jaar door aardig zijn tegen elkaar,niet alleen op kerst. En we kunnen de heele jaar door leuk hebben,maak niet uit hoe.
Ik heb een kerst sweer de heele jaar door,maar logis zonder lichtjes en zo,net zo gezellig gewoon,we kunnen genieten van elk moment ook al er geen kerst of wel is.
En kerst hoef ook niet duur te zijn wie slim is,ik ik heb het altijd heel lux bijna voor niets,ik maak het altijd heel gezellig,en de heele jaar door. Zonder verplichten en zo.
Ik hou van elk moment en ik zal er heel veel van genieten altijd. Het leven is zo mooi en de zijn zo veel dingen die kan doen op een leuke manier,ik ben gewoon zo happy en zo zal altijd zijn met liefde voor me zelf en me geliefdes.
Ik wens iedereen uit Nederland en de heele wereld
een heele leuke feest dagen en heel mooie jaar toe gewenst.
Ik zou zeggen maak maar geen zorgen over niets en geniet van het leven in overvloed,de is nog zo veel dingen dat we kunnen doen en zien. Geniet er maar lekker van.
De heele wereld is zo mooi en alles wat met het leven mee te maken heeft,ik hou en ben dol op het leven.
Groetjes en veel liefs voor iedereen.
Ik hou heel veel van jullie allemaal
Take care en veel plezier met alles en dont you worry about anything
Luz schreef:
Terug gaand tot de oorsprong heeft het huidige kerstgebeuren niets met de geboorte van Jezus te maken… Dat is er uiteindelijk slechts met de haren bijgesleept om de hier levende barbaren ter wille te zijn en hun midwinterfeesten niet te ont nemen en te overgieten met een Gristelijk sausje…
De Germanen vierden rond Midwinter (21 december) reeds midwinter- of joelfeesten (winterzonnewende) waarbij het boze werd verjaagd en het licht werd begroet. In de Scandinavische talen heet Kerstmis tot op vandaag jul.
In de vierde eeuw zorgde keizer Constantijn de Grote ervoor dat Kerstmis op 25 december zou vallen. Op deze datum werd rond de Middellandse Zee tot dan toe de zonnegod vereerd onder vele verschillende namen zoals Ra in Egypte en Helios in Griekenland. In het late Romeinse Rijk was dit vooral de zonnegod Sol Invictus (=de onoverwinnelijke zon). Omdat Jezus het Licht van de Wereld genoemd werd (zie Joh. 1), ‘besloot’ Constantijn dat hij rond deze feestdagen geboren moest zijn. Bovendien waren de dagen rond 25 december reeds vrije dagen der saturnaliën. De geboorte van Jezus nam in de kerkelijke kalender daarvoor geen bijzondere plaats in, hoewel ze wel gevierd werd, en tot op de dag van vandaag geldt Pasen in het christendom eigenlijk als veel wezenlijker dan Kerstmis. Jezus werd volgens het evangelie aan het einde van het Joodse (of Romeinse) jaar geboren, maar door de kalenderwijzigingen en de verschillen in tijdrekening, is de overzetting waarschijnlijk niet zeer accuraat, te meer, daar ook melding gemaakt wordt van kudden schapen in lagere (en dus warmere) velden rond Bethlehem. Het weiden van schapen in Palestina is rond 25 december thans echter zeldzaam, hoewel toentertijd niet geheel onmogelijk - de schapen die voor de offerdienst in de Joodse Tempel gefokt werden, graasden het hele jaar door, ook in de omgeving van Bethlehem (Baith Lahaim- huis van het brood). De datum is ook niet met zekerheid als niet-authentiek te bestempelen, want uit de oude christelijke liturgieën - die van vóór de 4e eeuw - stamt reeds de viering van Epifanie in dezelfde wintertijd.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?