Voor een bekend maandblad opver ouderschap ben ik bezig met een kerstspecial. Thema is multiculti-kerst en hiervoor ben ik op zoek naar gezinnen waarvan een of beide ouders een andere nationaliteit/achtergrond hebben.

Het gaat mij om specifieke kersttradities uit hun eigen cultuur/religie die ze in Nederland uitvoeren tijdens de kerstdagen.

Als voorbeeld: in Portugal eten ze de 24ste december altijd kabeljauw. Dit is een gebruik dat je prima in Nederland kan doen met kinderen. Het gaat dus echt om iets dat een of beide ouders op hun kinderen overbrengen dat in NL niet gebruikelijk is.

Het mogen ook mensen zijn met een compleet andere religie, maar die toch voor hun vernederlandste kids kerstmis vieren. Misschien eten zij dan geen kerststol maar baklava, ik noem maar wat… Of een bepaald gebed, ritueel of …

Het gaat om ouders (mogen ook alleenstaand zijn) met een of meerdere kinderen tussen de twee en de vijftien jaar.

Rond de kerstdagen kom ik dan een uurtje langs met een fotograaf voor stukje tekst en foto.

Ken of ben jij degene die ik zoek? Ik heb een aantal gezinnen nodig, dus stuur dit bericht gerust door aan mensen waarvan je denkt dat die graag mee willen werken.

Ciao,

Agnes

agneshofman@hotmail.com