kerst

• Toon

Kerst,… ja wat stelt het voor,…

Ik heb helaas de financiele middelen niet om mijn gezin een vrolijke Kerst te geven.

Om eerlijk te zijn kan ik niet eens een Kerstboom kopen, laat staan een aardigheidje voor mijn inderen of mijn vrouw.

Internetten mag ik doen op de pc van mijn broer zo af en toe.

Buiten mijn schuld heb ik de komende 10 jaar alleen een houtje om op te bijten,…

Wat denken jullie wat dat voor mij betekend ?.

Ik schaam mij heel erg dat ik niet in staat ben om mijn gezin te kunnen geven waar ze op wachten, geen geld voor een klein cadeau, geen feestelijke maaltijd,…

Alleen het hoognodige, een boterham en een goedkoop blik soep van de Aldi.

Dat is voor ons Kerstmis.

• pino

Ja, ik schaam me soms ook als ik dit soort dingen lees, wat voor een onnodige troep wij allemaal in huis slepen en wat we zonder pardon weggooien!!!! Er is zoveel armoede nog welke we NIET zien of waarvoor de ogen gesloten wordt……….

Als je om de hoek zou wonen bij me mocht je zo mijn kerstboom komen ophalen!!! Ballen heb ik ook nog wel!

Toch wens ik jullie een gezond 2007, DAT blijft belangrijker dan een boom…………

• Ginger

Hoi Toon,

Ik snap jou wel, maar de gezelligheid en betekenis van kerst heeft toch eigenlijk geen drol met geld te maken? Kijk ik snap wel dat je vind dat er een kerstboom gewoon bij hoort, maar het hoeft toch allemaal niet perse?

Zit de betekenis van kerst niet in gezellig genieten van je familie en kinderen?

Gewoon samen zijn? Spelletjes spelen en samen lachen? Lekker een lange wandeling maken en samen lol maken? Ik snap wel dat het misschien allemaal niet zo makkelijk is in jullie positie, maar haal er dan alsjeblieft uit wat erin zit!! GENIET!!!!!! En genieten hoeft echt niks met geld te maken te hebben hoor.

Ik hoop dat je toch een hele gelukkige en fijne kerst zult krijgen en wens je alle goeds en gezondheid voor het nieuwe jaar toe.

Ginger

• honger

Hallo Toon,

Je hoeft je niet te schamen hoor .

De Nederlandse regering moet zich schamen !

Ik wens je alles wat wenselijk is voor jou en je familie .