waar gaat "David's Song" over?

• eric

Op een kerst-cd (Merry Christmas Everybody, 1990 Polygram Nederland BV nr. 845 296-2) staat een nummer van The Kelly Family: David's Song (Who'll Come With me). Weet iemand waar dit nummer eigenlijk over gaat?

• Moonlampje

zoek de songtekst er eens bij en lees het zelf even door. zo moeilijk is dat niet.

• Tet

Over David?

• eric

Tet schreef:

>

> Over David?

Mmm..tja. Over David zeg je…tja dat zou natuurlijk kunnen. Gelet ook op de titel natuurlijk!. Zo zie je maar weer, soms zit het antwoord al in de vraag verborgen..

• otto opperdoes

Heel gemakkelijk! Even zoeken met een zoekmachine. Google bijv.

Maar ik zal je matsen. Hier staat de tekst…….

http://www.sing365.com/music/lyric.nsf/David's-Song-lyrics-The-Kelly-Family/45C054B592EC4762482570DA0010D890

• eric

Moonlampje schreef:

>

> zoek de songtekst er eens bij en lees het zelf even door. zo

> moeilijk is dat niet.

Beste moonlampje. Ofschoon je antwoord buitengewoon bijdehand is, zit ik op zich niet te wachten op een handleiding: ‘hoe te handelen bij een tekst’. Het leuke van een forum is dat er mensen aan mee doen die weleens spontaan de achtergrond van iets weten. In een forum kan je zoiets delen. Grappig hé?

In alle ernst: de tekst op zichzelf verklaart niet precies waar het over gaat. Het gaat kennelijk over een historische gebeurtenis. Ik was benieuwd of iemand dat wist. Jouw bijdrage, hoe bijdehand ook, biedt helaas geen soelaas.

• eric

Bedankt. De tekst inmiddels gelezen. Maar…waar gaat het precies over, wat is de boodschap. Is David god? die de mensen oproept hem te volgen? En wat bedoels man met zijn oproep aan the young ones? Kortom is het een religieus lied?

• Moonlampje

sjonge jonge. ben je zo dom of lijkt het maar zo?

staat een nummer van The Kelly Family: David's Song (Who'll Come With me)

komt het dan ECHT niet in je op om ff met google naar lyrics van the kelly family te zoeken, of wil je het echt allemaal voorgekauwd hebben?

• Moonlampje

ten eerste hebben bijtjes geen handjes, en ten tweede kun je altijd het grootste gedeelte al uit een songtekst halen. probeer het anders eens in de bijbel, OOK online te vinden. goed he?

• lenneke

volgens mij was dit ooit ook een tune van een serie waar het over een jongetje ging die op zoek was naar ……