kerstboom in het water?

• ines

Dit is dus geen bericht maar een vraag. Volgens mijn Wim moet een kerstboom zonder kluit met de stam in het water staan. Volgens mij maakt het geen bal uit, omdat de stam toch geen water opzuigt. Wie van ons heeft gelijk? Voor het geval het nog iets uitmaakt, we hebben een Nordman.

Bedankt, Ines

• M.J.

Vorige week hoorde ik op de radio een “deskundige” zeggen dat je een kerstboom zonder kluit een stukje van de stam moet afzagen en hem dan 24 uur in een emmer water moet zetten, zodat de boom zich nog een keer vol kan zuigen.

Ik zou zeggen baat het niet, dan schaadt het ook niet. Let je trouwens wel op als je huisdieren hebt, het water waar een kerstboom in staat is giftig voor huisdieren.

Groetjes M.J.

• eric

Ines, volgens mij heeft jouw Wim heeft gelijk. In handel zijn speciale dichte watereservoirs te verkrijgen, waar de stam als het ware klemvast (aandraaien door via klemmen) ingezet kan worden. Je merkt dat je dit reservoir regelmatig moet vullen (bijna dagelijks)

• fietsemiep

Een oude truc, nadat de boom 24 uur water heeft gezogen daarna te dichten met gesmolten kaarsvet, blijft het water in de boom. Slim he?

• hahahahahhaha

hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahhahahhahahhahahahahhahahahahhahahahahahahahahahhahahahahaha-ha.

• jenny

Ines, ik geef jou gelijk hoor. Volgens mij maakt het niets uit. Ik heb beiden wel gedaan maar de hoeveelheid vallende naalden blijft gelijk volgens mij. Als je wel water gebruikt vind ik het altijd een geklieder op het moment dat je de boom weer weg gaat halen. Nu heb ik 4 december een gewone boom gekocht, dus niet eens een nordmann. Een aanbieding voor 4,50. De verkoper zei dan ook dat die boom beslist nog niet naar binnen mocht want dan haalde hij de kerst niet. Ik ben eigenwijs dus heb 6 december de boom neergezet. Zonder water dus. Hij staat nog steeds prachtig. Dus de kerst gaat hij vast wel halen.

• otto opperdoes

Een nepboom hoeft nooit in het water en valt nooit uit!

• ikke

Ja, maar een nepboom is wel SUPER saai!!

• henni

mij ervaring is dat als je de boom koopt en vooral een noorman om van de onderkant van de stam een cm of 10 af te zagen zo dat hij het water goed kan opzuigen zo doen wij het al jaren en mijn ervaring is dat de boom niet uitvalt vorig jaar heeft hij 4 weken bij ons gestaan succes groetjes henni