oude kerstlampjes

  • hirs

    l.s.,

    ik ben op zoek naar een bepaald soort oude lampjes voor in de kerstboom;

    het zijn glazen buisjes met een punt, gevuld met een doorzichtige gekleurde vloeistof, die gaat borrelen zogauw de vloeistof opgewarmd is. Deze lampjes zijn halverwege de jaren vijftig geproduceerd, maar doordat de uitvinder verongelukte is de produktie niet doorgezet. Er moeten echter nog een paar van deze serie lampjes bestaan. Wie kan me er aan die buisjes helpen. Mijn set is niet meer volledig.

    nb. Onder de glazen buisjes zitten aparte lampjes, die vrij warm worden. Wellicht weet iemand hoe ik aan zulke lampjes kan komen of hoe je dit kunt repareren.

    Mijn dank

  • hirs

    U heeft gereageerd op mijn vraag over kerstlampjes. Er staat echter niets in het bericht.

    m.vr.gr.hirs schreef:

    >

    > l.s.,

    > ik ben op zoek naar een bepaald soort oude lampjes voor in de

    > kerstboom;

    > het zijn glazen buisjes met een punt, gevuld met een

    > doorzichtige gekleurde vloeistof, die gaat borrelen zogauw de

    > vloeistof opgewarmd is. Deze lampjes zijn halverwege de jaren

    > vijftig geproduceerd, maar doordat de uitvinder verongelukte

    > is de produktie niet doorgezet. Er moeten echter nog een paar

    > van deze serie lampjes bestaan. Wie kan me er aan die buisjes

    > helpen. Mijn set is niet meer volledig.

    > nb. Onder de glazen buisjes zitten aparte lampjes, die vrij

    > warm worden. Wellicht weet iemand hoe ik aan zulke lampjes

    > kan komen of hoe je dit kunt repareren.

    > Mijn dank

  • Robert

    Kijk eens bij www.gratisoptehalen.nl. Of plaats er zelf een advertentie. Je weet maar nooit!

  • Ron

    Hoi daar,

    Yep ik heb deze buisjes lampjes ook. De lampjes zelf zijn te vervangen door 24 volt lampjes van 210ma of te wel 5 watt.

    Bij een betere speciaalzaak zijn deze wel te bestellen.

    De vloeistofbuisjes zijn zeer moeilijk te vinden.

    Groeten,

    Ron

  • Brigitte

    Hoi Ron,

    Ik kwam dit tegen op het forum waar jij op hebt gereageerd al heel lang geleden, waarom ik je schrijf is ik heb zo een verlichting we hadden er vroeger twee mijn moeder had er een en mijn oma. Later heeft mijn broer van die twee een verlichting gemaakt ik heb de verlichting nu maar de lampjes zijn stuk nu had ik de lampjes gekocht wat jij schreef maar die gaan heel snel stuk ik krijg het niet aan het werken nu had ik weer 10 nieuwe lampjes er in gezet en na nog geen min doen ze het niet meer ik weet niet waar het aan ligt ik heb 10 lampjes is dat het probleem is daar iets aan veranderd. Ze worden ook heel snel erg warm merkte ik.

    Ik hoop dat jij me kunt helpen.

    Groetjes Brigitte

  • Roman

    Ich mochte immer Weihnachtsbeleuchtung am Weihnachtsbaum, aber ich behandle Sie jetzt mit Vorsicht, denn einmal haben minderwertige Lichter mir die Verkabelung im Haus beschädigt. Gut, dass ich mich an die Jungs von https://elektrotechnik-24h.de und Sie haben das Problem schnell gelöst