Ook kerst voor hen?

• Sandra

Hallo,

Wij hebben een website gemaakt voor weeskindjes in Bali en dit naar aanleiding van ons bezoek aan een weeshuis in Bali tijdens onze huwelijksreis.

Wij hopen dat we de kindjes op deze manier een beetje kunnen helpen.

http://members.lycos.nl/helpingbali

Nu zeker met kerst hopen we dat er nog meer mensen aan deze kindjes willen denken…

En alle hulp is natuurlijk welkom!

Dus heb je vragen,suggesties of opmerkingen?Denk je dat je kan helpen of ken je iemand die wil helpen?

Mail dan vlug naar: helpingbali@hotmail.com

Alvast bedankt om dit te lezen!

Groetjes,

Sandra “Helping Bali”

• Moonlampjuh

hmzzz nee dank je, kan mijn geld wel beter gebruiken

• Sandra

Aan een dvd-speler of een playstation2?

Of misschien allebei?

Dat is voor sommige mensen inderdaad een betere besteding ja,dat is jullie keuze natuurlijk en dat respecteer ik ook,maar je kan minderbedeelden ook helpen zonder geld te geven.

Maar die wijsheid heeft niet iedereen volgens mij.

Even tussen haakjes:ik heb geen geld gevraagd,ik vraag alleen om even aan weeskindjes te denken en heb erbij vermeld dat leuke ideeën,suggesties,enz…. altijd welkom zijn.

Het gaat dus niet om geld.

Groetjes,

Sandra

• Moonlampjuh

nee hoor want ik heb daar zelf ook geen geld voor. maar vind het altijd zowat dat er ALTIJD in het buitenland gekeken moet worden naar ellende, terwijl er in eigen land ook genoeg mis is. dus ik geef liever aan een goed doel of ik besteed liever aandacht aan een goed doen in nederland

• Moonlampjuh

doen = doel natuurlijk

• Sandra

Daar heb ik ook respect voor.

Maar het is nu eenmaal zo dat de mensen in zo'n landen minder kansen krijgen dan hier.

Dit komt dan meestal door de regering zoals in Indonesië.

En je hebt gelijk dat er in ons land veel fout zit,maar eerlijk is eerlijk,hier hebben ze in het slechtste geval nog altijd meer dan daar…

Mijn doel van mijn berichtje is gewoon om de mensen nog eens bewust te maken van het feit dat wij met kerst (niet iedereen natuurlijk) kapitalen uitgeven aan eten,cadeaus,etc….terwijl er genoeg kinderen zijn die op een gewone dag geen eten hebben.

Zoals ik al zei in mijn vorig berichtje: het gaat me niet om geld,gewoon om het idee dat mensen er eens bij stil staan.

In de (valse?) hoop dat iedereen eens probeert een ander te helpen,in binnen- of buitenland,op gelijk welke manier.

Het hoeft niet altijd met geld te zijn.

Als iedereen dat eens zou kunnen doen,dan zou de wereld er al zoveel anders uit zien voor iedereen.

Maar ja,helaas valt dit laatste niet uit te voeren,want niet iedereen ligt wakker van de sores van een ander…

Ik ben blij dat je nog even gereageerd hebt,want was al bang dat je mijn antwoord verkeerd zou opnemen…gelukkig niet dus,toch?

Groetjes,

Sandra

• Justin K

Ik ben ontzettend blij met mijn dvd-speler en PlayStation 2 :+

• Moonlampjuh

nee hoor ik heb je antwoord niet verkeerd opgenomen, maar ik blijf gewoon van mening dat hier in nederland eenzelfde situatie is. ik vind het op zich een heel nobel streven van je hoor. maar als ik nu naar mijn eigen situatie kijk en dan bedenk dat er nog duizenden (of meer) mensen hier dezelfde problemen hebben of nog erger. dan kan ik weleens wat kriegelig worden dat er vaak gewoon eerst naar het buitenland gekeken wordt.

maar ik hoop dat je veel bezoekers naar je website trekt, hoor:)

• Miek

Een beetje laat,maar mijn moeder is een dag voor kerst jarig.Zij verzet dit de laatste jaren,naar een andere datum,zodat zij de volgende dag ook nog wat aan haar kerst heeft.