Bijstand en kerst

• gerda

Je beargumentering klinkt alleen maar jaloers. Ik denk niet dat je jaloers hoeft te zijn op iemand die in de bijstand zit. De bijstand krijg je tegenwoordig niet zomaar, er wordt flink achter de broek aangezeten. Als men dan toch aangewezen is op de bijstand, dan is dat zeker geen vetpot en idd beklagenswaardig. Of wil jij leven van 500 euro per maand? (alle rekeningen moeten er dan nog vanaf) gemiddeld houdt iemand 150 euro per maand over om te eten.

Bovendien is jouw vader toch zelf verstandig genoeg om te weten, wat hij met zijn geld doet? Of ben je bang tekort te komen?

gr Gerda

• Nimf

Nee, het gaat om de vanzelfsprekendheid waarmee de dames geholpen dienen te worden.Niet voor jezelf kunnen zorgen en op andermans zak teren en dat als een recht zien is een.Maar ik vind het bijzonder vreemd dat ik de enige ben in de famillie die dit aankaart.Dat heeft niks met jaloerzie te maken, ik probeer die vanzelfsprekende spiraal eens te doorbreken, dat is alles.

Je kunt het rijbewijs voor ze betalen, een auto onder de kont duwen, maar HELPT het allemaal echt? Dat is toch korte termijn denken.

Mijn vader mag ook voorgesneden broodjes voor ze kopen, het herkauwen en uitspugen, hoeven de dames het alleen nog maar in te slikken…mits dat niet te veel gevraagd is uiteraard.

• Moonlampjuh

ach meid, zet het in de krant en laat het op tv horen… misschien wordt er dan wat mee gedaan. ben je een beetje ontevreden in je leven ofzo? pfffffffffffffff…..

• mieke

hallo, uitzonderingen altyd nagelaten, maar zijn er misschien ook nog mensen die aan hun medemens denken met de kerst.

er zijn genoeg mensen die in de bystand zitten die geen extraatjes krijgen van hun ouders/familie/etc.

die blij zijn dat ze een normale maaltyd op tafel kunnen zetten, en een extra snoepje/gebakje op tafel kunnen zetten.

oudere eenzame mensen die alleen zitten met de kerst, en daar gaat het toch ook om, gezellig samen zijn , en de kerstgedachte ernog byhouden, of is dat al niet meer.

dus al dat gezeur hier op het prikbord van mensen die alleen denken aanhun zelf.

denk eens aan je buurvouwtje die alleen zit met haar kids, of je bejaarde oma in het bejaarde tehuis, of aan daklozen die geen gezellig huis hebben.

de maatschappy moet eens meer voor de medemens over gaan hebben, wordt de wereld een stuk vriendelijker

• Janneke

ja het is ook een kunst om dingen bij andere los te peuteren natuurlijk!! niet zielig doen he, je bent toch niet jaloers zeker voor zon stom rijbewijs

• mieke

schijnbaar niets anders te doen , als oude van 2004 berichten te kijken en te reageren, jeetjeJanneke schreef:

>

> ja het is ook een kunst om dingen bij andere los te peuteren

> natuurlijk!! niet zielig doen he, je bent toch niet jaloers

> zeker voor zon stom rijbewijs