Bijstand en kerst

• Nimf

Is dat ff boffen! Gisteren mijn vader aan de telefoon die tussen neus en lippen door meldde dat mijn twee zussen (alletwee in de bijstand) misschien wel op zijn kosten het rijbewijs mogen halen…

Ik reageerde nog dat het misschien eens hoog tijd zou worden dat beide dames eens de eigen broek gingen ophouden en misschien hun eigen zaakjes eens moeten gaan regelen.(ze lopen al tegen de 40!)

Waar komt toch die kromme gedachte vandaan dat mensen met bijstand per definitie zielig zijn en ‘geholpen’ moeten worden?

De ene heeft hoog oplopende stress/allerlei ziektes als je over werken begint, de ander jaagt liever haar idealen achterna…en dan word ook nog eens je rijbewijs voor je betaald!

Het is niet dat ik ze het niet gun, het is dat twee ledige levens maar keer op keer gesteund worden.Er zijn geen gelijke monniken gelijke kappen in onze famillie, tot daaraan toe, maar dit is voor mij de druppel…en helaas ben ik de enige in de famillie die er zo over denkt.

• monique

Ik snap wat je bedoeld hoor! Voor sommige wordt het wel heel makkelijk gemaakt! En het is moeilijk als je er alleen zo over denkt! Geen steun dus! Ik raad je aan om er niet al te veel energie in te stoppen…je bereikt er vaak niets mee..ja nog meer ellende!

Ik heb ook familieleden in de bijstand zitten en daar zal ik mij zo in het openbaar maar niet over uitwijden! Maar ik begrijp je wel hoor!

groetjes monique

• Nokio swO

Waarom schrijf je ‘bedoeld’ met een ‘d’?

• monique

om een reactie uit te lokken bij jou!

• Moonlampjuh

ik zie eigenlijk niet zo in wat de KERSTgedachte in dit verhaal zou zijn… tenzij de dames met kerst hun rijbewijs mogen gaan halen ofzo…

• Nokio swO

Dan heb je je doelstelling gehaald. :)

• Nokio swO

Gefeli :+

• Justin K

Wat bedoeld jij? :+

• Nimf

Nou, leuk kerstcadeau zou ik zo zeggen…

En om maar eens duidelijk te maken dat je zielig en zielig hebt…als je bij alles word geholpen in je leven ben je niet zielig, lijkt me.

• Moonlampjuh

ach sjit happens. daar ben je echt heus niet de enige mee hoor. maar waarom op het kerstprikbord iets waar niet eens het WOORD kerst in voorkomt? en dus ook niets met kerst te maken heeft?

ga dan naar het zielige pietjes prikbord ofzo…