iets goeds doen met kerst

• maartje

Hallo,

Ik heb helemaal geen zin om tijdens de kerst een beetje passief te consumeren. Daarom zou ik graag iets nuttigs doen op een van deze dagen. Ik zou graag willen helpen bij mensen die het minder hebben getroffen bijvoorbeeld.

Weet iemand een ‘goed doel’ waar ik mij verdienstelijk zou kunnen maken? Het hoeft niet per se op kerstmis zelf te zijn, mag ook er omheen.

Dank alvast!

Groetjes

Maartje

• Moonlampjuh

pfff word vrijwilliger in het dierenasiel, of bij een verzorgingshuis. zoeken ze ook wel vaak vrijwilligers

• natalie

hier moest ik gewoon op reageren, dit is het enige wat ik op het forum las wat mij echt

het gevoel gaf dat dit pas een kerstgevoel geeft, dat er nog mensen zijn die aan anderen denken zoals het hoort met kerstmis, en niet alleen aan familie en vrienden,

jammer genoeg weet ik ook niets voor je, er wordt sowieso al raar genoeg gedaan, als je deze gedachte oppert wat jij nu deed, en je ziet het.Het draait alleen nog om cadeautjes, winkelen, eten, kleren enzv. Bij ons thuis is het niet anders, ik ben de enige die verder denkt, te ver zelfs, maar ik mag er niks van zeggen,want dan doen ze of ik gek ben. Gelukkig ben ik niet de enige.

helaas weet ik niet geen goed doel voor je. alhoewel er genoeg dingen zijn

waarmee je minder bedeelden behulpzaam mee kunt zijn, denk aan bv eenzame mensen in een bejaardentehuis,

ik hoop dat je iets vind.

• wendy

ga eens langs bij het bureau vrijwilligerswerk in jouw woonplaats (daar kunnen ze je vast verder helepen)

• Justin K

Allicht

• Monique

Ik doe vrijwilligerswerk, slechts één uurtje per week, in een bejaardenhuis, vlakbij. Daar ga ik met een oudere mevrouw ( een licht dementerende vrouw ), een uurtje per week een wandeling maken. De ene keer duurt die wandeling een minuut of 10, andere keer een half uur. Daarna gaan we saampjes koffie drinken. Niet op de afdeling, maar in het “restaurant” van het huis.

Heel gezellig, lekker ontspannend, want het gaat er altijd rustig aan toe ;). Normaal heb ik een erg druk leven, maar hier maak ik tijd voor vrij. Heerlijk juist. Laatst kon ik een keer niet, heeft ze me echt gemist. Weet je, het is geen enorme vrijwilligersbaan hoor, maar het gevoel is goed, want ik weet, dat zij er enorm blij en geholpen mee is!

Misschien een ideetje? :)

gr Monique