zelf decoratie maken voor in de kerstboom??

• tom

Hallo, in deze krappe financiele tijden wilde ik dit jaar toch graag een kerstboom. Maar als ik alles moet kopen zoals kerstballen verlichting enz, dan is dat best een dure grap. Dus ben ik op zoek naar dingen die je zelf kunt maken voor in de kerstboom. Heeft iemand misschien voor mij suggesties? Ik heb al een tip gehad van iemand die rood lint heeft gekocht en daar strikjes van heeft gemaakt en in de kerstboom heeft gehangen.

• my

Je kunt ook van oude kerst kaarten (of van nieuw karton evt versierd) sterren, ballen, duifjes, engeltjes en bomen knippen en deze in de boom hangen, als je meer 3d effect wilt hebben neem je twee dezelfde vormen en knip deze beide in de een van boven tot de helft de ander van onder tot de helft deze schuif je in elkaar en hang je met een lintje op.

• Lisa

Van popcorn lange slingers rijgen en in de boom hangen.

Staat heel erg leuk.

• Bianca

Je kunt nu bij de bloemenwinkel ook van die kleine appeltjes kopen om erin te hangen. Mijn schoonmoeder gebruikte wel eens mandarijntjes… je moet ervan houden, maar het is misschien een idee. Ik weet ook niet hoe lang het er mooi uit blijft zien.

Succes ermee!

• Angelique

Toen ik net een eigen huisje had, was er ook weinig geld voor kerstdecoraties. Ik ben toen naar het bos gegaan en heb bergen dennenappels geraapt en met een raffia lintje eraan in de boom gehangen. Ook had ik fruit gedroogd(o.a. plakjes sinaasappel) opgehangen. Verder met raffia slingers gemaakt. Erg goedkoop, maar wel leuk om te zien. En als je nu naar een rommelmarkt gaat, liggen daar vaak afgedankte kerstspullen. Voor een klein prijsje ben je dan voorzien.

Succes!!!

• my

Nog even een reactie van my, je kunt ook vormen maken van zout brood deeg, dit bakken en eventueel verven.

succes

• Nathalie

Winkels zoals Xenos/Kwantum/Trekpleister hebben vaak hele goedkope kerstballen (soms ook lampjes)…

je kunt meerdere dingen bakken (koekjes in de vorm van een ster/krans/engel/etc.) en die in je boom hangen

eventueel van gekleurd papier figuurtjes knippen

Je boom hoeft niet vol te zijn om mooi te zijn!