Beginnen met lemax

• Bianca

Hallo allemaal!

Ik zag op het internet al die schattige lemax huisjes enzo, en nun vroeg ik me af of er hier mensen zijn die dat sparen en hoe ik het beste zou kunnen beginnen? Want sommige stukken zijn wel erg duur, maar het ziet er zo leuk uit!

Groetjes, Bianca :)

• Moonlampjuh

misschien kun je met de kleinere spulletjes beginnen of even op marktplaats kijken

• Moonlampjuh

pfff gaat echt goed met dat registratiegebeuren hier

• Ger@rd

Ik heb al een aantal spullen van lemax. En helaas is al dat spul zo duur. Daarom koop ik ook nooit meer al 2 dingen per jaar van Lemax. Zo blijft het leuk en betaalbaar.

• osptand

ik ben een dorpje aan het opbouwen

niet van lemax

beetje te duur voor mijn spaarpotje

en mijn huisjes zijn niet fan steen maar fan 1 of ander kusntof agteg iets

waardoor de huisjes heel mooi ligt hebben en niet alleen door de raamen en deuren

tis net een egt dorp

beetje bij elkaar gezogte bende van verschillende makelaars:-)

nu haddik ooit mazzel ergens tegen een rest partijtje op te lopen

en zo 5 huisjes te kunnen kopen voor 10 GLD per stuk

oke er zaten geen lampjes in maar met een electronika maloot in huis

was dat plorbleem snel opgelost :-)

verder is mijn fam heel blij met mijn bouwkunstege odnernemingen

want zo kunnen zij de goede sint nog is op kadoo ideetjes brengen

waar die man dan ook weer erreg blij mee is omdat die verder ook niet zou weten

wat ie aan iemand moet geven die alles al heeft

en een rol fuilniszakken ook zo afgezaagt fint worden

ik koop elk jaar iets de laatste jaaren meestal iets klijns telefoonsel dieren popjes boompjes waterput dat soort dingetjes

aleen mist mijn dorpje naar jaren nog steets een mooie kerk maar ooit loop ik daar ook wel tegenaan

kerken genoeg te koop aleen niet 1 gefonden die in mijn dorpje tuishoort tot nu toe

okee ijgenlek mist mijn dorpje nog wel meer maar ja in de allereersete palats mis ik plaatsssssssss

ps wijs mij niet op mijn kromme spelling

ik ben bekent met mijn ijgen diseleksie

• Ger@rd

Dat dorpie wil ik wel eens zien als hij klaar is. Foto??

• osptand

nou die foto wil nog niet helemaal lukken

morgen herkansing dan maar weer

en zo groot is mijn dorpje dus egt niet

8 huisjes en sins gister een kerkje die bijna perfekt is ;-)

liep er zomaar pardoes tegen aan bij xenos (oops sluikspam;-))

ijgenlek wilde ik dit jaar de jagt openen op straat lantaarntjes nou ja wie weet wat sint nog brengt en anders folgent jaar maar weer

de dorpse ijsbaan is spoorloos verdwenen :-s

mischien gewoon ontdooit in de hittegolf van afgelope zomer

maar de afbakering zou nog ergens moeten liggen

agter een deurtje in een hoekie fan ene laatje in ene kasje waarschijnlek

de verligting is aan vervanging toe

dom dom dom maar dat liet ik op tafel liggen terwijl ik met mijn klijndopseverniewing bezeg was

en dat fonden mijn gevleugelde huisgenootjes tog wel erreg intresant

dus daar moesten de nodege snafeltjes ingezet worden om te proeven hoe zoon

stroomkabeltje smaakt en te kijken hoe snel je zoiets door kunt knippen

nou dat konden ze dus snel

ik hep dan ook nu weer 10 klijne snoertjes waar alleen geen ligt meer uitkomt :-D

dus helaas mijn brave dorpelingetjes zitten tijdelek in het donker met kaarsjes voor de ramen boekjes te lezen

tsja zonder stroom voorziening geen tv pc en/of itnernet meer voor de klijne bewonertjes immers

bijkomsteg voordeel voor mijn perseoontje is dat de verligting er naar verwagting wel op vooruit gaat dus ag ekstra snoepstaafje foor de fladderaars dan tog maar weer

• Rian

Wij zijn zelf met een dorpje begonnen toen we vlak voor kerst tegen een aanbieding bij een tuincentrum aanliepen. We kregen toen een behoorlijke korting op de huisjes. Sindsdien kijken we graag altijd even op de 24e bij een tuincentrum rond of tussen kerst en oude en nieuw. Verder kun je het al heel leuk aankleden met andere eenvoudige dingetjes erbij zoals treinbaankerstboompjes, een oldtimer-autootje, enz.

• Bianca

Allemaal heel erg bedankt voor de tips! Ik ga zeker in de uitverkoop kijken voor huisjes, als ik me daarvoor kan beheersen tenminste :D

Groetjes!

• osptand

okee heeft ffies geduurt

maar alsnog tog dan

beetje rommeleg nog en zo nog

maar ja we zitten nog midden in de klijndorpelekse herstuktering zullen we maar denken :D

http://www.ikkie.dds.nl/kerstdorpje1.jpg

http://www.ikkie.dds.nl/kerstdorpje2.jpg

groetjes

ikkie