Ik vraag me af of de mensen de ware gedachte achter kerst wel weten? Wat vieren we nu eigenlijk?
Op tv zien we de meest geweldige reclame's (coca cola bv) en overal loopt de kerstman zich uit te sloven. Leuk allemaal, maar de kerstman is toch echt een bijzaak van de hele kerst. Als je aan willekeurige mensen zou vragen wat we nu eigenlijk vieren? Dan zal 60% zeggen ; De verjaardag van de kerstman. Of; lekker met de familie weg en uit eten.
Waar het eigenlijk omgaat is de geboorte van Jesus. Veel mensen weten we dat verhaal dat op de basisschool ieder jaar weer terug komt over het kribbetje enz enz…. Maar weten niet dat het de oorsprong is van het kerstfeest en niet je eigen vol vreten en cadeau's onder de boom. (wat ik overigens ook wel leuk vind).
Daarom wil ik deze topic als “poll” maken.
Stelling 1:
Met kerstmis vieren we de geboorte van Jesus en de mensen die niet geloven horen het eigenlijk niet eens te vieren.
Stelling 2:
Kerstmis is voor iedereen die het wil vieren. Ook voor de mensen die niet geloven. Maar als de ware kerstgedachte maar behouden blijft.
Stelling 3:
Het geloof zegt toch weinig meer tegenwoordig, dus weg met die kerststal. Lekker weg met de familie en doen waar we zin in hebben want die kerstgedachte ben ik toch vergeten.