Wanneer zetten jullie HEM?

• Monique van Veronica en Lucas

Ja, HEM met hoofdletters, ra ra, wat wordt er bedoeld (ongetwijfeld heeft iedereen het juist antwoord, zo niet, ben je niet een ware kerstofiel :D)?

Ik kan maar niet beslissen. Eigenlijk wil ik hem natuurlijk zaterdag al kopen en zondag op zetten. Maar eerst ga ik mijn huis zelf nog versieren. Dat zal toch zaterdag gebeuren, denk ik. Toch denk ik ook wel weer, om het nog een weekje uit te stellen (aaarrrghhh wat zeg ik nou?), aangezien morgen pakjesavond is… Dan wordt het wel heel druk voor de kinderen, alles achter elkaar.

Zucht, wat een dilemma….. Mijn hart zegt, dit weekend, mijn gevoel zegt, over een week. Wat vinden jullie? En wanneer doen jullie het? (eh, daar mee bedoel ik dus de boom neer zetten he :D:D:D:D Tis niet alleen voor boven de 18 hoor :D).

gr Monique (kep al zo'n zin!)

• Floor

Ik heb mijn kunstkerstboompje met lichtjes al gezet. Dat is zo'n boompje met fiberglas, wat allerlei kleurtjes ronddraait. Ik geniet hier nu al volop van, maar mijn echte kerstboom staat volgende week in de kamer. Trouwens, bij mijn buren staat hij al. Net als wij houden hun geen sinterklaas meer.

Zet hem wanneer JIJ wilt.

Groetjes, Floor.

• Ger@rd

Zondag 7 dec. Dan wordt de kunstboom gezet. Zaterdag geen tijd en vrijdag pakjesavond.

• Vinnie

Morgen genieten wij nog even van de goedheiligman,

maar zaterdag ga ik toch echt wel los hoor :-D

eerst de tuin,serre en woonkamer versieren,

en natuurlijk kijken of ik een mooi boompje kan bemachtigen.

Wij twijfelen nog of dat we hem zondag gaan zetten of volgend weekend.

eens kijken hoelang we dat volhouden.. ..hahaha ;-)

ben dan toch ook wel benieuwd wat de meeste van jullie doen,

een kunst of een echte boom.

wij gaan voor de echte,

er kan toch niets tegen die heerlijke geur en de frustratie van uitvallende

naaldjes.. .. ..hahahaha :-)

• Monique van Veronica en Lucas

Ik zit nu toch te denken om het as zondag te doen. Intratuin is dan ook open. Scheelt 5 euro met eurofleur! Kan ik voor die 5 euro, mooi nog ff een kerstig balletje of Lemax boompje aan schaffen :D:D.

Maar eerst komt Sinterklaas nog ff op visite. Er wordt nu in huis ook eventjes niet over kerst gesproken, de spanningen bij mijn dochter lopen al redelijk hoog op, vooral deze week, die oude man is namelijk overal!

En ook ik wil alleen een echte. Het hoort echt bij kerst he. :-)

gr Monique

• Lisa

Ik doe het altijd rustig aan. Eerst heel veel kaarsen enzo. Veel lichtjes en lampjes. Alles komt “vanzelf” meer in de kerstsfeer.De kerstkaarten die binnenkomen hang ik op.En dan vlak voor kerst (meestal de 24e) zet ik de boom neer. Na oud en nieuw gaat hij weer weg.

• Colet

Had mijn kerst boom al op 25-11-2003 al op staan.

• Moonlampie

die van ons is het eerste weekend van november opgegaan en in het flat tegenover ons was er een huis die had hem nog iets eerder.

moonlampje

• T. Wiersma

1 December al is het bij ons feest, alles is al klaar !

• Ruud

We hebben HEM opgezet op 10 december. Elk jaar gebeurt het

eerder in Nederland. Sommigen zetten hem zelfs al in November op,

maar mijn partner en ik vinden dat je in ieder geval moet wachten tot de Sint

weer terug naar Spanje is.

Je ziet ook elk jaar meer verlichting buitenshuis. Mensen steken elkaar aan.

Maar wat onze boom betreft, het is de mooiste sinds jaren en dat kun

je toch pas echt zien als hij opstaat. Bij de ‘'kerstbomenboer’' blijft

het altijd moeilijk kiezen. We hebben dit jaar € 15,- betaald voor een

servische spar. Vorig jaar hadden we een gewone den, die begin januari

echt volledig naaldloos was (stond dicht bij de verwarming). Deze spar

is iets sterker hoop ik. De boom is bont, oftewel allerlei soorten (kleuren)

ballen, frutsels, kransjes en slingers hangen er in. Verder niet-flikkerende

(geelkleurige) lampjes.