Hekel aande verplichte feestdagen

• Alex

Wie heeft er ook een hekel aan de verplichte feestdagen, zoals verplicht opzitten de hele dag en opdraven bij familie, ik doe liever iets waar ik zelf zin in hebt.Het hele jaar bestaat al uit verplichtingen.

Iedereen het zijne hoor, maar ik wil graag een ander zijn of haar mening horen overde feestdagen.

• Moonlampje

ik heb er niet zo een probleem mee, ik doe toch wel wat ik wil en bovendien moet ik werken dit jaar met kerst en oud en nieuw

Moonlampje

• simone

vind ik ook simone

• kaya

Kerst is voor mij net als andere dagen van het jaar,geen plichtplegingen maar vrij zijn in waar je naar toe gaat zonder beperkingen!

Wil iemand de kerst ergens anders doorbrengen om wat voor reden dan ook,respecteer ik dat!

Neemt niet weg dat ik het wel heel erg leuk vind dat er toch mensen mijn uitnodiging aan hebben genomen om bij ons de kerst te vieren! :)

• Monique van Veronica en Lucas

Voor mij voelt het niet verplicht aan. Hoewel ik het soms wel had hoor. Eigenlijk vind ik het vooral heel gezellig, waarbij we de ene dag met familie doorbrengen en daar andere dag iets met mijn eigen gezin doen. Dit jaar krijgen mijn kinderen een leuk nieuw spel kado, wat we dan dus zullen spelen met 2e kerstdag. Doet me denken, dat ik mijn nichtje nog wilde vragen, te komen. Dochtertje van mijn zus. Die is hier eigenlijk ieder jaar, de hele kerstvakantie, zij leerde zelfs beide kinderen lopen hihihi. In de kerstvakantie dus ;-). Meid is nu al 13 jaar, ik hoop maar dat ze het nog wilt en het niet ook als een verplichting zal zien :D. Dan mag ze het van mij zeggen hoor ;-).

Suc6 dan maar, want die kerstdagen komen toch…ik hoop dat je het op een manier kunt invullen, die jou bevalt en waarbij je andere mensen niet voor het hoofd stoot.

gr Monique

• Floor

Ik heb een verjaardag van mijn dochter, die nog thuis woont, dus het wordt hard

werken een hele dag. Van 11.00 uur tot ong. 23.00uur. Maar ja…..

De eerste Kerstdag moet ik werken en met Nieuwjaarsdag ook.

Groetjes, Floor.

• Jans

Ik hou ook niet van de VERPLICHTING en heb een aantal jaren geleden

alle tradities in de boom gehangen alleen ik kan dat niet voor jouw doen

dat zal je toch mooi zelf moeten doen.

Ik kan maar 1 ding zeggen het is heerlijk 2 dagen luieren met mijn man en dachter en geen verplichtingen zalig.

suc6 en fijne dagen Jans

• Rian

Een van de feestdagen naar Ouders of zij bij ons, was altijd onze stelregel, zodat we de andere kerstdag lekker thuis waren. Normaal gesproken lopen we de deur ook niet plat bij familie, maar met feestdagen was het altijd wel gezellig om even met iedereen bij te kletsen.

Ik zet dit in de verleden tijd, want zelfs al zouden we zo'n ‘verplichting’ voelen, dan kunnen we het dit jaar niet meer met ze vieren, want inmiddels zijn ze allemaal overleden. Ik kan je wel vertellen dat het heel raar voelt om (voor het eerst) niet meer met hun rekening te houden.

• san

Ik vraag me af waarom iemand die een hekel heeft aan kerst, op een kerstforum gaat kijken!

• Floor

Ik denk dat de meesten niet zo zeer een hekel hebben aan de Kerstdagen op zich, maar meer aan de VERPLICHTINGEN als ik het zo eens lees.

En waarom zou alleen mensen, die geen hekel aan kerst hebben, hier mogen kijken? Ik kijk ook wel eens op forums, waar ik helemaal niets mee heb, maar soms kan je toch iemand helpen.

Toch fijne dagen, san.

Groetjes, Floor.