kerstviering school

• Angelique

Kan iemand ons helpen aan een idee voor de kerstviering op een basisschool. We hebben ruim 300 leerlingen en we willen graag, naast de klassenactiviteiten, een ‘buitenspektakel’ organiseren. Vorig jaar hebben we met zijn allen rondom een kerstboom liedjes gezongen, dus nu iets compleet anders…maar wat?

• Karin

ik kijk met je mee, heb ook de vraag gesteld, iets van een kerstmarkt

en iets met vuurkorfen maar ik zou het verder ook niet weten,

dit jaar hebben we kerstdiner met de kinderen dat is ieder jaar weer een feest, maar je wilt eens iets extra,

ik wacht af, jij ook succes

Karin

• Angelique

Wij hebben inmiddels besloten om de kinderen een kerstontbijt te geven en daarna gaan we met zijn allen (ongeveer 350 kinderen ) naar de sporthal alwaar de leraren een kerstmusical gaan opvoeren. Alle kinderen en hulpouders krijgen een kerstmuts op, zodat het er toch een beetje gezellig uitziet. En na de musical zingen we met het hele spul nog een aantal kerstliedjes. Hoop dat het leuk wordt. Vorig jaar was zo'n enorm succes, dat het best moeilijk is om weer iets te verzinnen. Daarom hebben we nu besloten om iets compleet anders te doen. Maar het blijft moeilijk om het iedereen naar zijn of haar zin te maken. Nu hebben we alweer gezeur, dat de kinderen al om acht uur op school moeten zijn. Dan is het nog donker en kunnen we de buitenkant van de school enigszins versieren met lichtslangen enzo. En het geeft sfeer om in het donker naar school te gaan. Dachten wij…maar veel mensen vinden het wel weer erg vroeg…ach, zo is er ieder jaar wel iets.

Succes

Angelique