Wáár bemoeien mensen zich toch mee he? Ga ik dus (weer) gezellig naar de Eurofleur, ff kerstafdeling bekijken, de dieren waren er ook allemaal al weer, heel gezellig dus. Kinderen mee, zijn echte kerstfan's, dus is dat errug leuk. Natuurlijk zag ik weer wat leuke dingen en die mochten gezellig met ons mee, naar de kassa. Staan wij dus onze leuke kerstspullen uit te pakken (heb nu een leuk klein schaatsvijvertje, waar de popjes niet op bewegen, maar gewoon stil staan) en op de band te leggen, hoor ik een oudere man en vrouw, achter mij mopperen, dat het véél te vroeg is allemaal…. Zeker met kinderen erbij! Mijn kinderen vinden het fantastisch hoor… Hoor is die man zeggen:“Ze kunnen Sinterklaas wel in Spanje laten, grmbl grmbl..”. Tsss, nu hoorde ik dit dus luid en duidelijk (belachelijk dat ze zich zo opstellen, als mijn kinderen erbij staan, aangezien wij toch echt wel Sinterklaas vieren, met sint ballonnen, in de kou aan de kade staan, liedjes, schoen zetten, gebons op de deur, enz enz) en als ik het hoor, horen de kinderen dat natuurlijk ook. Ik keek ze ook in eens recht in de ogen aan, draaide ze zich om. Moest ik nog lachen ook. Maar goed, ik ga toch ook niet tegen mensen zeggen, als ze daar lopen, “Jemig de pemig he! Kopen jullie alleen maar doodgewone planten?? Wéten jullie eigenlijk wel, dat de KERSTspullen al te koop zijn? Belachelijk, dat jullie daar niet ff over heen lopen zeg…”, doe ik toch ook niet? Zou mooie boel worden, toch? Nou, ik ga lekker vanavond kadootjes al inpakken, met overvloedig veel goud, zilver en rood lint, MOOI lint, lekker puh!
Gr Monique