wanneer neerzetten, boom zonder kluit

• Monique

Hallo,

Dit jaar kopen wij voor het eerst een boom zonder kluit. Standaard is al in huis. Aangezien wij toch geen tuin hebben, willen we nu een gewone boom, stukken goedkoper en je zit niet met dat zand. Maar wanneer kunnen we die nu eigenlijk neerzetten? Zonder kluit, gaan de naalden toch eerder er af vallen, dus wat is een verstandig tijdstip???

groetjes van Monique

• Sandra

Neem de boom niet te vroeg in huis want door de warmte in huis verdamp het vocht wat in de boom zit en vallen de naalden snel uit. Heb je een standaard waar je water in moet doen?

Als dat zo is dan kun je bij een tuicentrum speciale kerstbomenvoeding kopen, dit voorkomt dat de naalden te snel uitvallen, je moet het met het water vermengen.

En natuurlijk de boom niet de dicht bij de verwarming zetten want dan vallen de naalden 3x zo snel uit. Zelf haal ik de boom 1 tot 2 weken voor de kerst in huis.

Succes !!!

• Ginger

Voor jaar hebben wij een of andere spar gekocht uit verweggistan en die kostte maar liefst 60 piek! Zonder kluit!

Maar eerlijk is eerlijk hij viel niet uit en dat doen die oerhollande bomen echt wel!

• Monique

Hoi, bedankt voor de reactie´s hoor!

Maar nu zag ik dus vandaag echt dé boom (Nordmann Spar) en die was zo mooi, dus moest het kopen… Uiteraard hoop ik er wel goed aan gedaan te hebben. Ik heb een speciale “kerstboom zonder kluit” bak, waar water om heen kan/moet. Wij hebben het er wel in gedaan in ieder geval. Hij staat niet bij de verwarming. Was een aanbieding dit keer, koste 15 euro bij Intratuin. Volgens de folder vallen deze juist weinig uit… Nou hopen maar dat dat zo is dan en Sandra, wat is dat dan voor voeding??

Zo Ginger, dat mocht een kerstboom heten zeg! 60 piek. Woei! Maar ach, als je er veel plezier van had, tis maar 2 dagen kerst per jaar en dan mag je best ff luxer doen toch?

groetjes van Monique

• Sandra

Tja ik weet niet beter dat het gewoon te boek staat als kerstboomvoeding, het is sinds een jaar of 2 a 3 op de markt, je kunt het bij tuincentra's kopen, gewoon even vragen aan zo'n medewerker van de tuincentra, SUCCES !!!!!Monique schreef:

>

> Hoi, bedankt voor de reactie´s hoor!

>

> Maar nu zag ik dus vandaag echt dé boom (Nordmann Spar) en

> die was zo mooi, dus moest het kopen… Uiteraard hoop ik er

> wel goed aan gedaan te hebben. Ik heb een speciale "kerstboom

> zonder kluit" bak, waar water om heen kan/moet. Wij hebben

> het er wel in gedaan in ieder geval. Hij staat niet bij de

> verwarming. Was een aanbieding dit keer, koste 15 euro bij

> Intratuin. Volgens de folder vallen deze juist weinig uit…

> Nou hopen maar dat dat zo is dan en Sandra, wat is dat dan

> voor voeding??

>

> Zo Ginger, dat mocht een kerstboom heten zeg! 60 piek. Woei!

> Maar ach, als je er veel plezier van had, tis maar 2 dagen

> kerst per jaar en dan mag je best ff luxer doen toch?

>

> groetjes van Monique