Hoi Selma,
Ik kan me voorstellen dat je zo denkt. Ik moet daar wel bij vermelden dat ik het niet met je eens ben. Daarom wil ik je even mijn visie geven op het kerstfeest.
Kerst gaat niet om cadeautjes of om eten, het gaat om gezelligheid, liefde en warmte. Het is het feest van het licht. In deze donkere dagen wordt het door kerst te vieren een beetje lichter.
En kerst gaat wel degelijk over vrede. Het is een dag om stil te staan bij het belang van vrede. Wanneer wij ons daar niet meer bewust van zijn dan is de wereld pas echt ver heen!!!
Heel vaak doen goede doelen iets extra's met kerst. Maar ook mijn school….die deden ieder jaar voor de kerstvakantie iets voor derdewereldlanden. Dit jaar organiseren ze een kerstmarkt en de opbrengst is ook dit jaar weer voor de derdewereld. Nou, als dat geen warme kerstgedachte is weet ik het niet meer, hoor. Van sponsorlopen tot actie ‘schoenendoos’……… Bovendien wanneer we allemaal iets zouden doen voor de derdewereld, dan helpen we hun nog steeds niet vann hun armoede af, hoor! Dat zou een project van decennia zijn omdat te bereiken.
Waar ik me persoonlijk altijd rond kerst aan stoor zijn de mensen die voor die ene keer in het jaar ineens in God geloven….dat vind ik echt gek. Je gelooft of je gelooft niet, maar niet omdat het kerstmis is.
Ondanks het feit dat voor jou kerst niet hoeft, wil ik je toch fijne dagen wensen. Ik hoop dat mijn bericht een beetje duidelijk was.
Veel liefs
Anne