Kerstfeest??? waarom

• Angel

Waarom vieren mensen kerst?

Waarom is het een tijd van vergeven en vergeten?

waarom geven we elkaar cadeautjes?

waarom vieren moslims het niet?

WAAROM???????????????????????

waarom heet kerst kerst?

waarom schrijf ik dit bericht PLEASE geef een antwoordt op mijn vraag en help me uit mijn lijden

=x=

an Angel

• henk huyser

Omdat ik ervan houd mensen uit groot lijden te verlossen volgt hier het antwoord:

Romeinen vierden het begin van de zonnewende, er komt na de steeds donker wordende dagen weer meer licht, we gaan de goede kant op. Alleszins een feestje (met stevig eten enzo) waard.

Christenen, die naar een mooi zinnig moment zochten om het geboortefeest van Jezus te vieren, hebben zo'n beetje in de vierde eeuw gezegd: wij gaan dat romeinse feestje kerstenen, ofwel ombouwen en christelijk maken. Misschien vonden ze wel dat er teveel gegeten en gedronken werd. Want, voor ons is die figuur van Jezus een lichtpuntje geworden in onze donkere tijden, dat licht zal vast wel gaan groeien.

En zo zie je dat sommigen het houden op het natuurfeest van de groeiende zon, en een eeuwig groene denneboom en anderen er een meer spiritueel feest van maken, en de geschiedenis van Jezus'geboorte vertellen en gedenken en vieren, en er ook een boom bij zetten en een stevig hapje en slokje bij drinken.

In de hoop dat je pijn nu wat over is gegaan en je een plezerig, en misschien wel spiritueel kerstfeest beleeft

vriendelijke groet

henk huyser

Angel schreef:

>

> Waarom vieren mensen kerst?

> Waarom is het een tijd van vergeven en vergeten?

> waarom geven we elkaar cadeautjes?

> waarom vieren moslims het niet?

>

> WAAROM???????????????????????

> waarom heet kerst kerst?

> waarom schrijf ik dit bericht PLEASE geef een antwoordt op

> mijn vraag en help me uit mijn lijden

> =x=

> an Angel