vorigeweek dinsdag was ik buiten de lampjes aan het op hangen,toen daar een vrouw helemaal in de war bij ons langs kwam lopen .
zij vroeg aan ons de weg naar het treinstation ,ik ben een stukje met haar mee gelopen en mijn vrouw heeft de politie gebeld ,deze zijn ons in een schimp voorbij gereden .
wij zijn zelf met haar naar het politieburo gegaan ,deze zeiden dat zij hier al eerder was geweest maar niets konden doen en dat we naar het ziekenhuis moesten.
aangekomen in het ziekenhuis werdt mij gezegt dat mevrouw aleerder was geweest en werdt haar nogmaals gezegt dat zij naar huis moest gaan ,want anders zou men de politie vragen om ons te verwijderen.
daar ik toch door de portier geholpen ben ,kon ik daar toch gebruik maken van de telefoon.
na veel om zwervingen heb ik uiteindelijk mijn eigen huisarts gebeld ik kreeg een plaats vervanger , deze gaf mij het telefoonnummer van de riag in zaandam .
ik heb even met deze mensen gesproken,waarna ik er weer een arts van de ehbo bij heb laten roepen .
de arts heeft de spygiater geraadpleegt ,en er werdt gezegt dat mevrouw haar medicijnen in moest nemen en naar huis moest gaan.
ik heb deze vrouw toen toch maar na vier uur gedumpt op het politieburo , en ben snel weggelopen.
heb de volgendedag direct het secetariaat van de burgemeester hier van op de hoogte gebracht ,en ik kreeg an + - 15 minuten bericht terug dat dit niet de gewoonte is en dat dit verder besproken zou worden met de politie.
u begrijpt het zeker wel ,ook hier was geen plaats meer net als in het verhaal dat jozef en maria naar betlehem moesten.
voor mij was eigenlijk de kerst al bedorven ,in deze tijd van welvaart ja maar niet voor de gewonen man het is alleen voor de groote jongens.