Help!!!! Ideeën voor oudjaar!

  • Ilse

    Hoi,

    Grote ramp!

    Ik heb dit jaar aangeboden om oudjaar bij mij thuis te vieren. Niets aan de hand zou je zeggen maar nu is het zo dat ik totaal geen inspiratie heb om de avond leuk in te vullen.

    Ik ben op zoek naar een soort spel bijv. moordspel. Het moet iets zijn wat gewoon in huis gedaan kan worden en waarbij niet al teveel benoigdheden voor nodig zijn. We zijn met ongeveer 15 personen (leeftijd 20-30 jaar) maar het spel kan natuurlijk ook in twee groepen gespeeld worden.

    Wie gaat me helpen want ik zit echt met m'n handen in het haar!!!!!! Alle ideeën zijn welkom en wanneer ik weer wat meer inspiratie heb zal ik jullie ook meehelpen op insiratieloze momenten!

    Ik hoop op veel reacties!!!

    Groeten Ilse

  • Karin

    Ook ik krijg een behoorlijke groep vrienden over de vloer. Ik haal gewoon wat flessen wijn in huis en we gaan gezellig gourmetten. Ben je al snel een paar uurtjes zoet mee. Daarna naborrelen en eventueel staatsloterijshow opzetten (we kopen allemaal ieder jaar een lot) of een of andere conferance van een cabaretier.

    Maar als jij echt een spel wilt spelen, raad ik Kolonisten van Catan aan. Hartstikke leuk spel en met meerdere personen te spelen (bij een te grote groep speel je gewoon in koppels). Maar dan moet je dat spel wel in huis hebben natuurlijk.

    Ik weet niet of het te kort dag is, maar anders kun je iedereen vragen een cadeau te kopen van bijvoorbeeld maximaal 5 euro. Met een dobbelspel kun je uren spelen voor die cadeautjes en het is nog lachwekkend ook (je ziet al snel bepaalde mensen azen op 1 bepaald cadeau en slechts 1 persoon kan dit cadeau ‘winnen’). Ik weet niet of je het principe van dit spel kent, maar dit is anders zeker op internet te vinden.

    Wat bij ons in de groep ook altijd goed werkt is bijvoorbeeld toepen (kaartspel), maar ik weet niet hoe dat bij jullie ligt. (is misschien ook niet echt heel gezellig met oudjaar..)

    Persoonlijk ben ik met wat hapjes en drankjes al tevreden en vind ik het t gezelligst om lekker in de bank met vrienden te discussieren en praten over vanalles en nog wat. Voor die gezelligheid heb ik geen spel of tv nodig.

    Ik wens je veel succes!

    Groetjes, Karin.

  • christine

    Hoi Ilse,

    Kijk eens op internet bij scoutingpagina's. Met name voor de groep Explorers zitten regelmatig grote en leuke spellen tussen. Of even googlen.

    Ook is het leuk om een bordspel om te gooien tot een eigen spel. Beetje surfen op internet zal wel helpen.

    Check: scouting.startpagina.nl

    succes! groetjes christine

  • Ilse

    Bedankt Karin dat je zo actief met me mee hebt gedacht! Fijne feestdagen!

  • Ilse

    Heb inderdaad veel kunnen vinden op de site van de scouting! Bedankt!

  • jemoeder

    een winterbarbeque