Sint moet blijven!!!!!

  • Aranka

    Ik vindt dat de sint moet blijven!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Ik wil graag discuseren met mensen over dit onderwerp:

    Cadeautjes horen niet bij kerst, maar wel bij de sint.

  • Paul

    Hoezo niet bij de kerst.

    Hoezo wel bij Sinterklaas.

  • mir

    Waarom kan het niet bij beide.

    Natuurlijk moet de Sint blijven, dit is een stukje van ons culturele erfgoed (daarom ook gewoon een zwarte piet en geen andere kleur). We hebben al niet zoveel.

    Maar waarom kan het niet gewoon samen. Als je in okt./nov. de cadeautjes koopt en die vervolgens splitst. Geef je 1 deel mee in de zak en het andere deel onder de boom. Dan ben je niet meer kwijt en je hebt dubbele pret.

  • carel

    De z.g. kerstman, Santa Claus dus. is een uitvinding van dat vieze drankje dat ze coca-cola noemen en die alleen maar het geld uit je zak wilt hebben. Dus….weg met die vieze dikke vent!

  • P.R.

    Hij bestaat inderdaad niet, dat wanstaltige surrogaat van onze Sint.

    Er is maar een echte Kezman, enne die speelt bij PSV

  • ben dirks

    lang geleden -zéér lang geleden- was daar Sint Nicolaas, of : Sinterklaas, zoals hij in Holland werd genoemd, patroon van zeevarenden, kindertjes, huwbare maagden en wat dies meer zij. In Holland in zijn naam een hoop moois -helaas ook wel wat minder moois- bedacht. Anyway; Sinterklaas is al geruime tijd in Holland een mooi feest met mooie tradities.

    Wat mij betreft kenmerkt Sinterklaas zich door eenvoud, ‘wijsheid’ en verrassing een beetje plagen, een beetje plezier, met eenvoudige middelen elkaar kietelen, een pleziertje bezorgen.

    LEUK ! LEUK! LEUK! hebben ze in Amerika bedacht; dat kunnen wij nog veel leukerder. En De Amerikaan Hij Schiep Santa Claus; naar voorbeeld van onze Sinterklaas; en Coca Cola bedacht een mooi typetje met wat uiterlijke kenmerken van Sinterklaas en daar ging het heen met …

    Ach, wat leg ik toch te drome …

    de tijden zijn toch zooo veranderd; voor mijn part veels te vlug joh,

    Anyway; Sinterklaas is /was een erg kleuk feest en Kertmis was ook een mooi feest, maar laten we ze niet door elkaar gaan gooien….

    Wat mij betreft vieren we Sinterklaas zoals het hoort -dus met surprises, zwarte pieten, intocht, schoentjes , wortel voor het paard etc.-

    En we vieren erna Kerstmis zoals het hoort, d.w.z. met een stalletje, naar de kerk voor wie dat nodig heeft; en wie het perse nodig heeft O.K. laat zogenaamd de Kertsman komen [die bestaat niet; dat weet iedereen / iedereen weet dat die malloot een slap Amerikaanse aftreksel is van de oorspronkelijke Sint Nicolaas etc. etc. etc. etc.

    maar uiteindelijk -sprak deze zwaar gefrustreerde heer / vader van 3 zonen / schoonzoon van een Kertsmam - willen de meeste mensen toch liever “veel /te veel/ nog meer en zo vooort”

    Om een lang verhaal kort te maken : Laat Sinterklaas blijven maar laat de Kerstman voor wat -ie is, nl. een typisch Amerikaans commercieel / oppervlakkig wangedrocht, waar je natuurlijk best mee / om kunt lachen /plezier mee / van kunt hebben, maar neem 'm asjeblieft NIET serieus

    asjeblieft NIET !!!!

    Yo Ho ! Ho ! HO !!!!

  • Aranka

    Bij kerst hoort gezeeligheid met lekker eten en familie

    En bij de sint hoort cadeautjes zo ben ik nou eemaal opgevoedt en ik zou het heel jammer vinden als dat zou veranderen en de sint zou verdwijnen

  • Aranka

    Ik ben het echt helemaal met je eens!!!!

    Zo heb ik er nog nooit tegen aan gekeken bedankt voor je reactie!!!!!!

  • Aranka

    go carel !,go carel !,go carel !,go carel !,go carel !,go carel !,go carel !,go carel !,go carel !,go carel !,go carel !,go carel !,go carel !,go carel !,go carel !,go carel !,go carel !,go carel !,go carel !,go carel !,go carel !,go carel ! Bedankt voor je reactie!!!!

  • Aranka

    hahahahahahahahahaha!