Gezelligheid(?) in december

  • Imco Lanting

    Hallo beste surfers,

    Ook lekker bezig met de decemberfeesten? Of zie je juist erg op tegen de komende feestdagen? Ik, Imco Lanting van Kennisnet, de website van het Ministerie van Onderwijs, wil graag weten (het liefst van jongeren tot een jaar of 21) hoe jullie de sinterklaas- en kerst doorkomen, wat jullie doen, wat voor cadeaus er circuleren in jullie kring, en welk feest de voorkeur heeft (en waarom): sint of kerst). Als jullie dan ook nog kunnen reageren op de stelling: ‘Sint en Kerst, het is weer hoog tijd voor een hoop geforceerde gezelligheid!’, dan zou dat helemaal geweldig zijn. Bovendien kun je dan de reportage (met jouw bijdrage) teruglezen op de Scholierensite van Kennisnet.nl (vanaf 11 december). Als je er dan ook nog een digitale foto bijstuurt van jezelf (met vermelding van naam en leeftijd), dan ben je het helemaal voor ons. Doe dit in elk geval voor zondag a.s. (10 december), dan kan jouw bijdrage nog mee.

    Hartstikke bedankt alvast!!!!

    namens de hele Kennisnet-redactie,

    Imco Lanting

  • Camiel

    Hallo Imco,

    Ik heb geen hoge pet op van geforceerde gezelligheid in december. Ik hou van lekker eten, behalve met kerst en andere feestdagen. Ik doe daar niet aan mee. Met kerst ben ik aan het werk, met oud en nieuw ben ik aan het werk, met pasen werk ik en op sinterklaasavond is mijn moeder jarig. Ik doe niets aan de feestdagen, inderdaad omdat het zo'n opgelegde verplichting is. De kerstboom staat in de tuin met de wortels in de aarde zoals het hoort.

    Bij mij circuleren er dus geen cadeaus en geen nieuwjaarskaarten.

    Ik ben 24 jaar en werk nu vier jaar part-time bij een taxibedrijf, waar het met kerst en jaarwisseling goed verdienen is.

    Groeten Camiel.

  • rosalie

    ik persoonlijk vind Kerst de gezelligste tijd van het jaar.

    Wij zetten de kerstboom thuis ongeveer twee weken voor kerst neer thuis.

    Met kerst eten wij altijd erg lekker en geven we elkaar cadeautjes. Kerst blijft voor mij een familiefeest, gezellig samen zijn.

    Meestal is het uitgaan met kerst ook gezelliger; het lijkt wel of iedereen vrolijk wordt bij het horen van: All I want for Christmas. Iedereen zingt mee!!