Kerstshoppen

  • ukkie

    Graag zou ik dit jaar vlak voor kerst willen shoppen in Londen. Heeft iemand nog tips over hoe ik dit het beste aan kan pakken. Het gaat om 1 of 2 dagen shoppen ik het mooi versierde Londen.

  • Math

    Je kunt het beste met het vliegtuig gaan Ukkie. Mijn collega's allen Engelsen stappen in Brussel op tegen een terif van ongeveer 185,00. Ja en dan begint het natuurlijk. Je moet een hotel nemen of dezelfde avond nog terugvliegen.

    Laat mij voorop stellen dat Engeland over het algemeen duur is. Je kunt er alles kopen maar de prijzen liggen liggen voor de meeste artikelen 25 tot 40% boven onze prijzen. Ik praat dan over precies dezelfde materioalen en merken.

    Mijn collega's shoppen allen hier in Brussel en stouwen iedere week het vliegtuig vol met materoialen die zij hier spotgoedkoop vinden.

    Hotels zijn duus zeker als je op eigen gelegenheid gaat. Je kunt proberemn een goed Bed and Breakfast adres te vinden maar dat is ook maar afwachten in een stad als London.

    Voor een diner lopen de prijzen uiteen van ongeveer 15 pond voor iets eenvoudigs (chinees) tot 30 pond. In het algemeen kan men stellen dat de prijs-kwaliteitsverhouding vaak ver te zoeken is.

    Ik denk dat een goedkoper alternatief is een reisbureau binnenstappen en daar de goedkoopste reis boeken die je krijgen kunt. Maar dat is dan met de bus naat Calais, Kanaaltunnel door, verder naar London en daar verder. Nadeel de reisduur. Ik neem aan dat je in Nederland woont dus naar Calais ben je de nodige tijd kwijt.

    Als je toch van kerstversieringen wil genieten in de stad kun je m.i. veel beter in Duitsland terecht. Ook prachtig versierde winkels, je kunt er tegen een heel schappelijke prijs eten en kopen (want daar ga je toch voor), hotels en pensions zijn er ook goedkoop. Reistijd is te verwaarlozen t.o.v. Engeland. In Dusseldorf bijvoorbeeld ben je vanuit Arnhem in goed 1,5 uur. Keulen is een schitterende stad om aan te doen en is ook niet zo ver.

    Je ziet er zijn zat mogelijkheden en alternatieven. Weeg e.e.a. goed af en ja, succes gewenst.

    Math

  • ukkie

    Hartelijk dank Math!