EENZAME KERST

  • HAPPY 2000

    EEN WEEK VOOR KERST GING MIJN OMATJE DOOD.

    2 DAGEN VOOR KERST GING MIJN VRIENDIN ER VAN DOOR.

    IK HEB MIJN KERST BOOM IN STUKKEN GEHAKT.

    MET OUD EN NIEUW MOEST IK OVER WERKEN TOT 24 UUR.

    EN 00:30 WAS IK HEELLEMAAL LASURUS .

    OOO ,HAPPY 2000.

    EEN NIEUW JAAR ,EEN NIEUW BEGIN.

  • Lesley

    Met Sinterklaas 1994 is mijn moeder overleden.

    In 1972 Kerstnacht is mijn ex ervandoorgegaan,

    omdat zijn nieuwe vriendin Kerstmis niet zonder hem wou vieren.

    Ik bleef alleen achter met mijn dochtertje van toen 2 jaar.

    Elk jaar met Kerstnacht denk ik "hoe kan een mens zoiets doen,

    waarom niet wachten tot na Kerstmis of de feestdagen ?"

    In ieder geval, ik ben al een héle tijd veel gelukkiger dan ik ooit ben geweest.

    Na stort-regen komt zonneschijn !

    Groeten, en het allerbeste !

    Lesley

  • Math

    Goied te horen Lesley dat je er ondanks alle tegenslag toch bovenop gekomen bent. Velen gaan bij de pakken neerzitten. Zeker de herinneringen komen met name, tijdens deze dagen terug.

    Bedenk dat je in het leven zaken te leren hebt. Dit klinkt misschien hard maar ik ben ervan overtuigd. Je kunt niet genieten van de mooie dingen in het leven als je de schaduwkanten ervan niet hebt gezien en ervaren.

    Een optimistische kijk helpt veel. Ook ik heb mijn lessen gehad. Vechten moet je om je relatie in stand te houden, om je werk te behouden, om te genieten van het goede dat het leven ook te bieden heeft.

    Ik kijk nooit achterom om te mijmeren over de zaken die ik had kunnen doen en niet gedaan heb. Ik kijk naar vandaag of morgen en bedenk hoe ik een situatie waar ik momenteel in verkeer kan veranderen als die mij niet bevalt. Dat kun je namelijk alleen maar zelf doen. Je bent weliswaar deels afhankelijk van anderen, maar de sleutel tot geluk heb jij alleen in handen. Een ander mag er deel van uitmaken.

    Groetjes en een gelukkige kerst

    Math

  • Lesley

    Bedankt Math,

    Als ik achterom kijk is het dikwijls om te beseffen hoe gelukkig ik nu ben.

    Eveneens prettige feestdagen,

    Lesley